maanantai 25. toukokuuta 2015

Määräaikais huolto

Joo elikkäs tällä kertaa tehtiinkin sitten määräaikais hultoja ja niistä piti tänne blogiin naputella taas päivitys :) !
Ajoneuvo alhaalla
 Elikkäs aloitetaan huoltoa ajovaljoen suuntauksella koska kun autoa ei ole vielä nostettu niin iskarit ovat ajoasennossa ja valjojen suuntaus näyttää oikein. Sen jälkeen katsotaan jarrupolkimen ja käsijarrun liikkeet että ne ovat kunnossa. Sitten samalla kun auto on maassa niin voidaan aktsoa vilkut ja kaikki nappulat ja kytkimet  että kaikki toimivat hyvin.

Ajoneuvo kokonaan nostettuna.
Kun auto on kokonaan nostettuna niin tutkitaan pohja ettei sielä ole mitään suuria ruoste vaurioita. Samalla katsotaan kaikkien kumi oisen kunnot pakoputken vuodot ja mahdolliste öljyvuodot. Ja katsotaan että vetarin suojakumit ovat hyvässä kunnossa. Pitää muistaa myös katsoa iskareiden kunto.
Sitten lasketaan öljyt pihalle ja vaihdetaan uusi öljynsuodatin muista että älä kiristä öljynduodatinta liian kireelle vaan käsikireyteen niin tiukalle kuin pyörii. Muista myös laittaa öljyroppuun uusi tiiviste laittaa roppu momenttiin.
 
'Ajoneuvo puoliksi nostettuna.
Aloitetaan puottamalla renkaat irti ja tarkista jarru levut ja jarrupalat. Renkaista muista taristaa kulutus pinta  ja ilmanpaine. Kun laitetaan renkaat kiinni nii pyöräytellään rengasta parikertaa ympäri ja kuunellaan ettei jarrut laahaa.

Auto takaisin maassa.
Lisää öljyt. Käy autodatasta katsomassa oikea määrä öljyä ja katso samalla mitä öljyä koneeseen laitetaan. Vaihda ilmanputsari ja raitisilma suodatin. Muista tarksitaa myös kaikkien muitten nesteitten määrä ja lisää tarvittaessa.
Lopuksi käydään koeajolla ja katotaan että kaikki toimii ja kirjoitetaan työseloste ja palautetaan auto

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti