Ensimäiseksi nostetaan koko etupää ylös ja irrotetaan pyörä. Sen jälkeen irrotetaan saksisokka ja avataan pyörän navan eli vetoakselin pään mutteri. Sen jälkeen kun mutteri on kierretty irti niin otetaan aluslevy pois. Irrota alapallonivelen mutterin sokka. Irrota alapallonivel. Suositeltua on käyttää pallonivelen ulosvetäjää. Jos kyseessä on 2.0i-mallin oikea vetoakseli, vedä tai kampea sen sisäpää irti välianselista. Muussa tapauksessa on vetoakseli tai oikeammin sisempi vetinivel seuraavaksi irrotettava vaihteistosta. Elä anna vetoakselin roikkua toisen pään ollessa irti!! Vaan sido se esimerkiksi rautalangalla. Irrota vetoakselin ulkopää pyörän navasta. Älä laske autoa renkaille vetoakselin olessa irti pyöränlaakeri voi vaurioitua. Kaiken tämän jälkeen aloita vetoakselin asennus puhdistamalla pyöränlaakerin väliset liitospinnat. Voitele vetoakselin ulkopään uritus ohuesti molybdeenisulfidirasvalls ja työnnä se paikalleen pyörän napaan. Aseta uusi aluslevy paikalleen ja kiristä uusimutteri sormitiukkuuteen. Aseta uusi lukkirengas vetoakselin sisäpäähän. Laita sisäpää paikalleen, aseta ruuvitaltta vetoniveltä vasten. Työnnä niveltä sisään kunnes lukkorengas napsahtaa uraansa. Kiinnitä alapallo nivel joustintukeen. Käytä uutta sokkaa. Kiristä vetoakselin pään mutteri. :teknisissö tiedoissa" ilmotetuissa vaiheissa. Elleivät sokan reijät ole kohdallaan viimeisen kiristyvaiheen jälkeen, avaa mutteria tarvittava määrä. Käytä uutta sokkaa. Muista lopuksi lisätä vsihteisto öljy
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti